Lažna vijest

Lažna stranica na Fejsbuku: Kompanija Voli ne dodjeljuje automobil Tiguan

Fenomen lažnih stranica koje oponašaju velike trgovačke lance u Crnoj Gori sve je prisutniji na društvenim mrežama.

foto: printscreen

Ipak, iza poznatih logotipa i primamljivih ponuda uvijek se krije jasna namjera, prikupljanje vaših podataka i/ili dovoljan broj pratilaca za dalju eksloataciju te stranice pod drugim imenom. 

Jednu takvu objavu smo evidentirali na Fejsbuku (arhivirano) sa vizuelnim identitetom kompanije Voli, u kojoj se pozivaju korisnici te mreže da ostave komentar i na taj način učestvuju u nagradnoj igri. 

“Povodom zvaničnog otvaranja naše prodavnice, poklanjamo vam jedan od ovih prekrasnih Volkswagen Tiguan R-Line automobila iz 2025. godine. Jednostavno unesite @, a zatim kliknite na istaknuti opciju. Ako postane plava, bićete uključeni u takmičenje. Pobjednik će biti izvučen 8. oktobra”, piše u spornoj objavi. 

Objavu je lajkovalo više od 2.300 njih, a traženi komentar, koji inače služi da poveća vidljivost ove objave, ostavilo je gotovo 7.000 korisnika Fejsbuka.  

Za sve koji su već zamišljali sebe za volanom novog auta, kraj nagradne igre objavljujemo i prije zvaničnog roka informacijom da je u pitanju obmana. Nagradna igra je fikcija, kompanija Voli ne dodjeljuje automobil (arhivirano). 

“Obavještavamo vas da je nagradna igra prikazana na slici lažna i da nema veze sa službenim aktivnostima naše kompanije. Zvanične nagradne igre i promocije kompanije Voli uvijek će biti objavljene na našim zvaničnim kanalima i društvenim mrežama, koje imaju preko 45.000 pratilaca, što vam u budućnosti može pomoći kod lakše identifikacije lažnih profila”, saopšteno je iz te kompanije.

Gotovo ista nagradna igra bila je aktuelna i u avgustu ove godine, na šta je Raskrinkavanje tada ukazalo. 

Korisnici društvenih mreža bi trebalo da obrate pažnju na detalje koji jasno upućuju da nije u pitanju vjerodostojna stranica. Prvenstveno, kada je stranica kreirana, a u ovom slučaju je to maj ove godine.

 

Pored toga, stranica ima nešto više od 500 pratilaca, dok verifikovana stranica ima više od 30 hiljada. 

Objavu ocjenjujemo ocjenom lažna vijest. 

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.