Rat, za koji nema naznaka da će u skorije biti okončan, odnio je hiljade života, a mnogi su pošli u potragu za mirom izvan dvoje države.
Na Fejsbuku je postao viralan video i slika na kojoj majka grli svoje dijete, dok su u njih uperene puške. (1, 2, 3, 4) (arhivirano 1, 2, 3, 4)
“Sudan plače u tišini: majka i dijete pod sjenkom terora. Scene koje slamaju srce iz Al-Fashira, Sudan. Majka čvrsto grli svoje dijete usred pustinje i ruševina, dok se nad njima nadvijaju sjenke naoružanih vojnika. Nijemi vapaj za pomoć koji odjekuje u praznini”.

Na videu se uočava vodeni žig @khoubaif.bz, što je korisničko ime Instagram naloga koji je inicijalno objavio (arhivirano) ovaj video.
Video je podijeljen 28. oktobra, a u opisu, na arapskom jeziku, stoji:
“El-Fašer se uništava u tišini… #Sudan #ElFašer #Darfur︎ Video generisan vještačkom inteligencijom”
Kad se bolje pogleda video, moguće je uočiti grešku koja razotkriva da je video AI. Majkina ruka, dok miluje sina, neprirodno “nestaje” ispod druge.

U opisu naloga iza kojeg stoji digitalni kreator Khoubaibu Ben Ziouu, navedeno je da je Ziouu “digitalni video producent, kreativni specijalist za vještačku inteligenciju”, kao i da je snimatelj i da upravlja dronom.
Do sukoba u Sudanu je došlo zbog spora oko integracije RSF u redovnu vojsku i reformi bezbjednosnih snaga u okviru prelazne vlasti. Žestoke borbe su počele prvo u Kartumu, u glavnom gradu Sudan, gdje RSF i vojska koriste tešku artiljeriju, tenkove i avijaciju.
Prema UN HCR‑u, više od 12 miliona ljudi je raseljeno, dok Human Rights Watch izvještava da veliki broj civila pati od gladi.
Ratne situacije u prethodnom periodu često su iskorištene za kreiranje emotivnog AI sadržaja koji se pokazao kao lak način do podizanja vidljivosti stranica i naloga.
Objave ocjenjujemo ocjenom – lažna vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.