Nema virusa na autoputu

Korona virus i dalje je jedna od glavnih tema medijskih manipulacija. Ovdje je još jedan primjer netačnog naslova… Portal Espreso.rs objavio je 30.januara tekst pod naslovom Slične naslove imali su i portali: Republika.rs: Informer: Telegraf: Ono što dalje možemo pročitati u tekstu je informacija: U tekstu se navodi i izjava doktora Srboljuba Đorđevića, specijaliste opšte …

856

Korona virus i dalje je jedna od glavnih tema medijskih manipulacija. Ovdje je još jedan primjer netačnog naslova…

Portal Espreso.rs objavio je 30.januara tekst pod naslovom



KINEZI KOJI GRADE AUTOPUT POD NADZOROM! Petoro radnika su možda zaraženi KORONAVIRUSOM

Slične naslove imali su i portali:

Republika.rs:



Pet radnika iz Kine u Crnoj Gori pod nadzorom zbog koronavirusa

Informer:



CRNA GORA NA NOGAMA ZBOG 5 RADNIKA IZ KINE! Zbog koronavirusa stavljeni pod stalni nadzor!

Telegraf:



Crna Gora na oprezu: Pod nadzorom pet radnika iz Kine zbog koronavirusa

Ono što dalje možemo pročitati u tekstu je informacija:



Kineska kompanija CRBC, koja gradi deonicu autoputa u Crnoj Gori, saopštila je da se pet radnika koji su se nedavno vratili iz Kine nalaze pod medicinskim nadzorom i da nemaju simptome koronavirusa.

U tekstu se navodi i izjava doktora Srboljuba Đorđevića, specijaliste opšte prakse u ambulantama CRBC, koji  je za dnevni list Dan rekao da za sada kod radnika koji su pod zdravstvenim nadzorom nema znakova infekcije gornjih respiratornih puteva i pogoršanja opšteg stanja.

Dakle, ovo je primjer naslova koji tvrdi suprotno od sadržaja teksta. Na ovakav način se privlače čitaoci i donose zaključci i prije čitanja cijelog članka. Istraživanja javnog mnjenja pokazuju da čitaoci medija na Balkanu najčešće čitaju samo naslove, pa su ovakvim naslovom mogli biti navedeni da zaključe da je stanje sa radnicima koji rade na izgradnji autoputa – alarmantno.

Zbog toga, tekstovima sa portalima Espreso, Republika.rs, Informer i Telegraf dajemo ocjenu ”Klikbejt”.

Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa, to jest zbog povećanja čitanosti.

(Raskrinkavanje.me)

Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Espreso: Klikbejt,Demantovano | Telegraf: Klikbejt,Demantovano | Informer: Klikbejt,Demantovano | Republika.rs: Klikbejt,Demantovano

Autor:

Tijana Velimirovic

Objavljeno:

20/02/2020

Ocjena:

Demantovano, Klikbejt