Vakcine i psi: Čip za ljubimce a ne za ljude

2059

Čipovanje vakcinom, uprkos brojnim dokazima koje su iznosile zdravstvene institucije širom svijeta, proizvođači vakcina, relevantni naučnici i fakt čekeri, ostaje teorija zavjere broj jedan na društvenim mrežama.

Nakon tvrdnji da se nakon vakcinacije magneti mogu zalijepiti na kožu, odnosno mjesto gdje je neko primio vakcinu, stigli su i novi „dokazi“ o čipu.

„VIDEO koji možda daje ODGOVOR na sve one silne videe sa MAGNETIMA koje gledamo ovih dana??? POGLEDAJTE i sami PROCENITE!!!! DELITE!!!!!!!”, tvrdnja je koja prati video pregledan skoro 5.000 puta.

Da, u videu se vidi čip, ali, ipak, kao što to često biva, realnost je drugačija od onoga što pojedinci plasiraju na društvenim mrežama.

Na samom početku videa jasno je uočljivo da na pakovanju proizvoda piše „Microchip ID“, ispod čega se takođe navodi da je za životinjski svijet.

Dakle, u pitanju je čip za ljubimce koji proizvodi kompanija „Microchip ID system“, a za koji reklamu možete pogledati na njihovom sajtu.

Ovaj čip se koristi za identifikaciju kućnih ljubimaca, odnosno „čipovanje“ koje je obavezno i u Crnoj Gori

Takođe, iz kompanije koja proizvodi ove čipove, za partnerski portal Raskrikavanje, potvrdili su da je u pitanju njihov proizvod i – da je namjenjen za životinje.

„Sadrži jedan mali mikročip koji se koristi da identifikuje životinju pomoću broja. Mikročip nije GPS uređaj. Nije uređaj za praćenje. Nema bateriju. Ne šalje signale. Ne može biti praćen. Mikročipovi se koriste za identifikaciju kućnih ljubimaca, konja i drugih životinja širom sveta. Nemaju nikakve veze sa kovid vakcinama”, objasnili su iz „Microchip ID System.

Zbog jasnih činjenica da je u pitanju čip za ljubimce, da nema veze sa vakcinom protiv COVID-19, ovu objavu ocijenili smo kao lažnu vijest.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.