Manipulisanje činjenicama

Još nije otpušteno 4.500 državnih službenika

Još nije otpušteno 4.500 državnih službenika
Milica Bogdanović
Autorica
Milica Bogdanović
Objavljeno
08.03.2019

Još nije otpušteno 4.500 državnih službenika

Regionalni mediji nastavili su praksu da vijesti iz svijeta prenose bez provjeravanja izvora informacija i originalnog teksta koji prenose

Posljednji takav primjer je vijest pod naslovom: 

Švedska: U jednom danu bez posla ostalo 4.500 državnih službenika

Tu vijest, skoro identičnim naslovom, prenijeli su brojni regionalni portali:

  • rtcg.me
  • cdm.me
  • večernji.hr,
  • b92.net
  • index.hr
  • nezavisne,com
  • vesti.rs
  • haber.ba
  • 24satainfo
  • avaz.ba
  • dnevno.ba
  • dnevnik.ba
  • blic.rs


Mediji su prenijeli tekst u kojem se navodi da je 4500 službenika švedskog Zavoda za zapošljavanje (Arbetsförmedlingen) ostalo bez posla zbog budžetskih ušteda, te da će se opsežne reforme tržišta rada ugasiti desetine ispostava tog zavoda širom Švedske, a da će njihovi zaposleni biti otpušteni.

Većina medija kao izvor navela je hrvatski portal Index.hr, dok su pojedini naveli i portal Tellerreport.

Indeks u svom tekstu nije navodio izvor informacije, dok je portal Tellerport naveo da da će određeni broj ispostava švedskog zavoda biti zatvoren.

U njihovom tekstu se jasno kaže da bi 4.500 zaposlenih moglo biti otpušteno do kraja ove godine, što nijedan od regionalnih medija nije prenio, već su svi, prenoseći informaciju sa Indexa, naveli da će zaposleni ostati na radnim mjestima do aprila. Tellerreport je inače, prema sajtu whois.com, sajt registrovan iz Ho Ši Min Sitija u Vijetnamu. 

Kao izvor informacije jedino je portal Večernji.hr naveo švedski sajt Local.se. Na tom švedskom portalu ostavljen je i link koji vodi ka saopštenju direktora zavoda za zapošlavanje Mikaela Sjeberga u kojem stoji da je taj organ odlučio da upozori 4.500 zaposlenih da će biti otpušteni zbog finansijksih razloga.

U originalnom saopštenju ne navodi se do kada će raditi 4.500 zaposlenih čije je otpuštanje najavljeno, ali ni u jednom dijelu ne stoji ni da su oni otpušteni u jednom danu.

Regionalni mediji su prenijeli informaciju samo djeličimično tačno, pa ovaj slučaj ocjenjujemo kao manipulaciju činjenicama

Prema metodologiji Raskrinkavanje.me, ocjenu „Manipulisanje činjenicama“ dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.

(Raskrinkavanje.me, Milica Bogdanović)

Autor:
Milica Bogdanović
Objavljeno:
08.03.2019
Ocjena:
Manipulisanje činjenicama
vecernji.hr: Manipulisanje činjenicama B92: Manipulisanje činjenicama index.hr: Manipulisanje činjenicama CDM: Manipulisanje činjenicama Nezavisne novine: Manipulisanje činjenicama Vesti.rs: Manipulisanje činjenicama 24 sata.info: Manipulisanje činjenicama Avaz: Manipulisanje činjenicama Dnevnik.ba: Manipulisanje činjenicama Portal RTCG: Manipulisanje činjenicama Blic.rs: Manipulisanje činjenicama Dnevno.ba: Manipulisanje činjenicama Haber.ba: Manipulisanje činjenicama

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Italija se nije “vratila u normalu”: Mjere i dalje važe za restorane i kafiće

I dok se svijet suočava sa novim sojem koronavirusa, dok se uvode dodatne restriktivne ...

25.01.2021 prije 18 sati

Lažna vijest
Bil Gejts nije predstavnicima CIA govorio o vakcini za vjerske fanatike

Osnivač Microsofta Bil Gejts konstantno je na meti dezinformatora. Nakon što su mnogi...

25.01.2021 prije 18 sati

Teorija zavjere
Bankarka, Gejts i vakcine: Nove teorije zavjere o čipovanju i nepostojanju virusa

Prošlo je nešto više od godinu dana od pojave pandemije koronavirusa kojoj se i dalje...

25.01.2021 prije 10 sati