Đoković nije bio na sahrani Amfilohija, niti je najavio da će doći

Vijest da je preminuo Mitropolit crnogorsko primorski Amfilohije Radović, munjevito se širila regionalnim medijima, a svaka objava na društvenim mrežama, vezana za njegov lik i djelo, dijeljena je i komentarisana u ogromnoj mjeri. Ovaj događaj izazvao je i čitav niz medijskih manipulacija. Licitiralo se sa imenima koja će prisustvovati sahrani u Podgorici, a portali Espreso, …

323

Vijest da je preminuo Mitropolit crnogorsko primorski Amfilohije Radović, munjevito se širila regionalnim medijima, a svaka objava na društvenim mrežama, vezana za njegov lik i djelo, dijeljena je i komentarisana u ogromnoj mjeri.

Ovaj događaj izazvao je i čitav niz medijskih manipulacija.

Licitiralo se sa imenima koja će prisustvovati sahrani u Podgorici, a portali Espreso, Direktno, Volim Podgoricu prenijeli su da će sahrani prisustvovati i najbolji teniser svijeta Novak Đoković.

Portal Espreso navodi:



“ĐOKOVIĆ IDE NA AMFILOHIJEVU SAHRANU SAMO POD OVIM USLOVOM: I nikako drugačije!”,

pozivajući se u tekstu na nezvanične informacije da će, ukoliko se odluči da doputuje u Podgoricu, to biti privatna posjeta.

Tekstovi su ispraćeni i Đokovićevim postom na Instagramu, gdje se oprostio od Amfilohija Radovića.

Portal Volim Podgoricu je kasnije iz naslova uklonio Đokovićevo ime.

Dakle, trenutno najbolji teniser svijeta nije prisustvovao sahrani Mitropolita crnogorsko primorskog, već se od njega oprostio na konferenciji za medije, gdje nijednom nije pomenuo da će doći na sahranu, kao i fotografijom, na svom Instagram profilu.

S obzirom na činjenicu da su mediji, svjesno ili nesvjesno, među imenima koja su potvrdila da će prisustvovati sahrani Amfilohija Radovića, umetnuli i Novaka Đokovića koji je čelniku SPC u Crnoj Gori posvetio objavu na Instagramu, ovaj slučaj ocijenili smo manipulisanje činjenicama.

Nešto opreznije, uz ogradu da će “možda doći”, vijest o Đokoviću su prenijeli CDM, Sputnik, Pobjeda, NovostiMondoTelegrafKurir.

Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.

Takođe, objave ocjenjujemo i kao klikbejt.

Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti.

Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

edit: 11.11.2020. 15:48

Espreso: Manipulisanje činjenicama,Klikbejt,Demantovano | Direktno.rs: Manipulisanje činjenicama,Klikbejt,Demantovano

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

11/11/2020

Ocjena:

Demantovano, Klikbejt, Manipulisanje činjenicama