Češka nije pobijedila koronu, već je zaustavila nekontrolisano širenje

1553

Informer je objavio članak u kome je prenio informacije češke Vlade o borbi sa COVID-19 koje je ministar za zdravlje te države saopštio na konferenciji za medije. Međutim, naslov teksta daje netačnu informaciju, koje se ne nalazi u njegovom sadržaju…

Tekst je objavljen pod naslovom:

„Češka pobijedila koronu: Ministar zdravlja saopštio odličnu vijest: Počinje povratak u normalu”

U njemu se navodi:

Češka je uspela da spreči najgore i to se po brojevima vidi. Uspeli smo da zaustavimo nekontrolisano širenje bolesti Covid-19 i možemo da se pripremamo za postepeni kontrolisani povratak u normalni život – kazao je ministar zdravlja Vojteh na konferenciji za novinare u Pragu.

Ministar je rekao da broj reprodukcije, koji označava koliko je još ljudi zarazio jedan oboleli od koronavirusa sada u Češkoj iznosi oko jedan, dok je pre uvođenja restriktivnih mera 16. marta i početka masovnog testiranja i slanja u samoizolaciju iznosio 2,64.

– Još neko vreme život neće biti normalan. I kada budemo oslobađali restrikcije uvek će proteći neko vreme između dva koraka. Sa određenim razmakom ili maskama ćemo živeti još nekoliko nedelja, čak meseci. Ne možemo sebi da dopustimo da ono što smo do sada uradili bacimo u smeće – rekao je Vojteh.

Objavu Informera prenijeli su portali Nezavisne.com, Atvbl.com, Vesti.rs, Impulsportal.net, Lolamagazin.com.

Kao što se može vidjeti, naslov ne najavljuje vjerodostojno informaciju koja slijedi u članku. Na osnovu informacija koje je saopštio češki ministar zdravlja jasno je da ta država nije pobijedila koronu, već da se zdravstvena situacija u toj državi postepeno popravlja i da će za povratak u normalni život biti potrebno još neko vrijeme. Zbog ovih činjenica  objave portala Informer, Nezavisne.com, Atvbl.com, Vesti.rs, Impulsportal.net, Lolamagazin.com ocjenjujemo kao klikbejt.

Tu ocjenu dobija medijski izvještaj čiji naslov  nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku  pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa, to jeste zbog povećanje čitanosti.

Informer: Klikbejt | Nezavisne novine: Klikbejt | ATV: Klikbejt | Vesti.rs: Klikbejt | Impuls: Klikbejt | Lola magazin: Klikbejt