Od napada Hamasa na Izrael, društvene mreže su preplavljene riječima i slikama podrške, jednoj i drugoj strani. 

Da su to uradili i navijači fudbalskog kluba Atletiko Madrid, objavilo je više korisnika Fejsbuka (1, 2, 3), uz fotografiju stadiona na kojem je razapeta zastava Palestine. 

Fotografijom se bavili međunarodni fakt-čekeri i svi su došli do istog zaključka da nije vjerodostojna i da je nastala korišćenjem vještačke inteligencije. 

Roters je u svojoj analizi ukazao da se fotografija stadiona Atletiko Madrida sa kojeg je upućena podrška Palestini prvi put pojavila na internetu 18. oktobra na društvenoj mreži X, nekadašnjem Tviteru, i to na profilu The Atleti House

Zamjenik direktora za komunikacije i marketing Atletiko Madrida, Huan Hose Anaut, razjasnio je u izjavi za Rojters da slika nije autentična i da pomenuti nalog “The Atleti House” na društvenoj mreži X nije povezan sa klubom. 

Ruke navijača su vrlo čudne na fotografiji što je prvi indikator koji upućuje da je nastala korišćenjem vještačke inteligencije, a  o čemu smo pisali više puta do sada. 

Ekspert za digitalnu forenziku i profesor na odsjeku za računarske nauke i inženjerstvo na Univerzitetu Bafalo, Siwei Lyu potvrdio je da su na fotografiji vidjljivi detalji koji upućuju da je generisana vještačkom inteligencijom. 

Takođe, softveri uz koje je moguće analizirati fotografije ukazuju da je nastala vještačkom inteligencijom.

Dakle, predstavnici španskog fudbalskog kluba Atletiko Madrid su demantovali da je fotografija stadiona na kojem se viori zastava Palestine autentična. Sa druge strane, više kredibilnih izvora potvrdilo je da je slika nastala korišćenjem vještačke inteligencije- 

Iz tog razloga, objavu ocjenjujemo kao lažnu vijest. 

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu. 

In this article