Lažne objave o Đukanovićevom zdravstvenom stanju

Pisanje o Milu Đukanoviću je uvijek zanimljivo čitaocima u zemlji i regionu i donosi klikove. Alo mu je ovog puta dodijelio koronavirus, a to su prenijeli brojni regionalni mediji. Portal Alo.rs objavio je kasno sinoć tekst sa naslovom: Isti tekst su zatim prenijeli i portali: In4s, Svetionik, Republika.rs, Avaz, Slobodnabosna.ba, A1info, Glas javnosti, Skandalozno, HappyTV, Espreso, …

613

Pisanje o Milu Đukanoviću je uvijek zanimljivo čitaocima u zemlji i regionu i donosi klikove. Alo mu je ovog puta dodijelio koronavirus, a to su prenijeli brojni regionalni mediji.

Portal Alo.rs objavio je kasno sinoć tekst sa naslovom:



Isti tekst su zatim prenijeli i portali: In4s, Svetionik, Republika.rs, Avaz, Slobodnabosna.ba, A1info, Glas javnosti, Skandalozno, HappyTV, Espreso, Vidovdan

U tekstu se navodi:



Predsednik Crne Gore Milo Đukanović oboleo je od koronavirusa i ima težu kliničku sliku bolesti. Milo leži bolestan od koronavirusa već dva dana i u veoma je teškom stanju, ali crnogorski državni vrh je odlučio da zataška ovu informaciju. Milo se ne pojavljuje u medijima, a zvanična saopštenja u njegovo ime šalju se iz kabineta kao da je sve u najboljem redu. Milo se obratio za pomoć Moskvi i Francuskoj da mu pošalju lekove protiv koronavirusa.

Za ove tvrdnje o zdravlju predsjednika Crne Gore, u pomenutim tekstovima nećete naći ni jedan dokaz.

Tvrdnje iz ove objave nijesu istinite.

Đukanović ne leži bolestan u teškom stanju, već je danas obišao opštinu Tuzi, gdje je o aktuelnoj situaciji izazvanoj epidemijom korona virusa razgovarao sa predstavnicima opštine i lokalnih zdravstvenih institucija.

O tome su izvijestili crnogorski mediji.

Objavi sa portala Alo dajemo ocjenu lažna vijest, a portalima koji su prepisali dajemo ocjenu Prenošenje lažnih vijesti.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Ocjenu “Prenošenje lažne vijesti” dobijaju medijski izvještaji u kojima se prenosi originalni sadržaj drugog medija, a koji sadrži lažnu vijest. Ocjena se daje samo za prenošenje sadržaja koji je kategorisan kao lažna vijest. Prenošenje sadržaja koji su ocijenjeni drugim negativnim ocjenama tretira se isto kao i kreiranje takvih sadržaja.

Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Alo: Lažna vijest | IN4s: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Svetionik.com: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Avaz: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Slobodna Bosna: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Info portal: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Glas javnosti: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Skandalozno: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | happy tv: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Espreso: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | Vidovdan: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano

Autor:

Tijana Velimirovic

Objavljeno:

09/04/2020

Ocjena:

Demantovano, Lažna vijest, Prenošenje lažnih vijesti