RTV Budva nije cenzurisana

Mediji često objavljuju informacije na manipulativan način navodeći čitaoce na željeni zaključak, koji je netačan… Portal RTV Budva objavio je 20. februara informaciju da je Agencija za elektronske medije ukinula prenos programa TV Budva operaterima „M tel“ i „Crnogorski telekom“ neposredno pred početak emisije u kojoj gostuju rektor Cetinjske bogoslovije Gojko Perović i poslanik Liberalne partije Andrija Popović.  Informaciju su prenijeli i portali: Novosti, Alo, Espreso, Informer, Srbija danas, Direktno, Telegraf, IN4S, PCNEN, Republika, Pljevaljske novine, Sputnjik.  Portal RTV Budva uklonio je …

183

Mediji često objavljuju informacije na manipulativan način navodeći čitaoce na željeni zaključak, koji je netačan…

Portal RTV Budva objavio je 20. februara informaciju da je Agencija za elektronske medije ukinula prenos programa TV Budva operaterima „M tel“ i „Crnogorski telekom“ neposredno pred početak emisije u kojoj gostuju rektor Cetinjske bogoslovije Gojko Perović i poslanik Liberalne partije Andrija Popović. 

Informaciju su prenijeli i portali: NovostiAloEspresoInformerSrbija danasDirektnoTelegrafIN4SPCNENRepublikaPljevaljske novineSputnjik

Portal RTV Budva uklonio je ovu informaciju. 

Novosti su objavile tekst pod naslovom:  



Medijski skandal u Crnoj Gori: Prekinut program televizije pred gostovanje oca Gojka

Alo.rs:



OVO JE ČOVEK KOJEG SE MILO NAJVIŠE PLAŠI Čekala se direktna emisija u Budvi, a onda je iz Podgorice stiglo naređenje – gledaoci zvali u panici!

Srbija danas:



SKANDALOZNA ODLUKA CRNOGORSKIH VLASTI: Udarili na sveštenika Gojka, Milo uspostavlja MEDIJSKI MRAK

Sputnik news:



Gojko Perović ‘’ugasio’’ RTV Budva



Agencija za elektronske medije dematovala navode da je odgovorna za prekid programa, objašnjavajući da nemaju takvu mogućnost i da se vjerovatno radi o tehničkom problemu.

Povodom ovog slučaja oglasili su se i operateri. 

Iz kompanije “Telemach” saopšteno je da su juče oko 16 sati evidentirali da je došlo do prekida emitovanja signala RTV Budva, nakon čega je utvrđeno da prekid nije uzrokovan bilo kakvim kvarom na njihovoj mreži. Iz Crnogorskog Telekoma “Vijestima” su kazali da ta kompanija nije dobila obavještenja o prekidu u prijemu signala TV Budva, već su to uočili poslije 17 sati. 

I Mtel je saopštio da nije odgovora za prekid prenosa.  

Međutim, mediji su već naslovima implicirali da je pozadina tog događaja drugačija navodeći čitaoce na zaključak da prekid programa TV Budva ima veze sa namjerom vlasti da cenzuriše glas Srpske pravoslavne crkve i oca Gojka, u jeku održavanja protesta građana predvođenih sveštenstvom SPC, a povodom usvajanja Zakona o slobodi vjeroispovijesti. 

Budući da su mediji objavili tačnu informaciju da je program TV Budva bio nedostupan korisnicima operatera „M tel“ i „Crnogorski telekom“, ali dovodeći to u vezu sa Zakonom o slobodi vjeroispovijesti i ignorišući zvanično saopštenje Agencije za alektronske medije, s ciljem navođenja čitaoca na željeni zaključak, objave navedenih medija ocjenjujemo kao manipulisanje činjenicama. 

Ovu ocjenu dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica. 

(Raskrinkavanje.me)

Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Novosti: Manipulisanje činjenicama | Espreso: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | Informer: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | Srbija danas: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | Telegraf: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | PCNEN: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | IN4s: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | Republika.rs: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | Pljevaljske novine: Manipulisanje činjenicama,Demantovano | Sputnik: Manipulisanje činjenicama,Demantovano

Autor:

Tijana Velimirovic

Objavljeno:

03/03/2020

Ocjena:

Demantovano, Manipulisanje činjenicama