Rusija neće obrisati YouTube, citat lažno pripisan Putinu

Zaljubljenici u ruskog predsjednika na društvenim mrežama često dijele njegove izjave, interpretirajući ih na način koji podupire tezu o njegovoj enormnoj moći.

212

Kult ličnosti Vladimira Putina izuzetno je snažan na Balkanu.
Zaljubljenici u ruskog predsjednika na društvenim mrežama često dijele njegove izjave, interpretirajući ih na način koji podupire tezu o njegovoj enormnoj moći.

Tako nerijetko imamo priliku i da vidimo da se Putinu pripisuju lažni citati.

Jedan takav primjer stiže nam sa Fejsbuka, u vidu objave u kojoj je priložena fotografija sa citatom Putina.



„Ako jutjub ne vrati sve obrisane kanale, Rusija će obrisati Jutjub“, rečenica je koja je pripisana Putinu, a u opisu objave navodi se i da su Rusija, Mađarska i Poljska „zabranile cenzuru na internetu i samozvane fakt-čekere.“

„Srbija je i dalje u internet mraku, a portali, stranice i grupe redovno nestaju sa Fejsbuka. Rusija je najavila da će zabraniti Jutjub, ako ne vrate obrisane kanale. Neka biraju šta više vole cenzuru ili milione koje zarađuju od reklama. Tako to rade ozbiljni lideri, Orban je takođe rešio cenzuru zakonima“, opis je objave.

Kao što je i pomenuto u dijelu Fejsbuk posta, radi se o brisanju kanala ruskog Russia Today-a (RT) sa Youtube-a.

Naime, Youtube je saopštio da je nedavno ukazao RT-u na njemačkom da taj medij krši pravila platforme u vezi sa dezinformacijama o virusu korona. Tada je stanici bilo privremeno zabranjeno da postavlja video-snimke na YouTube.

Na ovakvu odluku YouTube-a brzo je reagovala Moskva, nazivajući je kršenjem ruskog zakona i cenzurom.



„Državni regulator komunikacija Roskomnadzor objavio je u srijedu da je pisao Google-u i zatražio ukidanje ograničenja te upozorio da bi Rusija u protivnom mogla nastojati djelimično ili potpuno ograničiti pristup YouTube-u“, navodi se u članku portala AlJazeera Balkans.

O mogućim kontramjerama Rusije na zabranu sadržaja RT-a, pisao je i britanski Guardian.



„Rusko ministarstvo inostranih poslova optužilo je u srijedu YouTube za “neviđen čin medijske agresije” za koji su rekli da su mu vjerovatno pomogle njemačke vlasti, što je Berlin demantovao“, prenosi Guardian, koji u svom tekstu takođe prenosi reagovanje Državnog regulatora komunikacija.

O ovoj temi pisali su brojni svjetski mediji, nagovještavajući da postoji realna mogućnost da Rusija uzvrati udarac time što će ograničiti YouTube u toj zemlji.



„Portparol Кremlja Dmitrij Peskov optužio je YouTube za „cenzuru“ i rekao da su ruski zakoni grubo prekršeni, On je kazao da mora postojati nulta tolerancija za takva kršenja“, prenosi Reuters.

Ukidanje sadržaja RT-a na njemačkom sa YouTube-a događaj je o kojem su krajem septembra pisali mediji širom planete. Ono što smo imali priliku da vidimo jeste da Rusija nije zadovoljna takvom odlukom i da je njena poruka će Moskva možda uzvratiti time što će djelimično ili potpuno ograničiti YouTube platformu u toj zemlji.

Ipak, činjenice nam govore jedno, da cijelu situaciju nije komentarisao lično Vladimir Putin, jer za to ne postoji bilo kakav dokaz. S toga njegova navodna izjava u kojoj tvrdi da će ukoliko YT ne vrati kanale „Rusija obrisati YouTube“ još jedna je manipulacija kojom se opšti stav Rusije po ovom pitanju „prepakovao“ u senzacionalistički citat koji je pripisan upravo Putinu.

Imajući sve to u vidu, objavu sa Fejsbuka ocjenjujemo kao manipulisanje činjenicama.

Ocjenu “Manipulisanje činjenicama” dobija medijski izvještaj koji koristi poznate i tačne činjenice, ali ih interpretira na obmanjujući način. Ovi izvještaji uglavnom koriste tačne informacije za izvođenje netačnih zaključaka ili tvrdnji, čime usmjeravaju zaključke konzumenata medijskog sadržaja u pogrešnom smjeru u odnosu na stvarno značenje predstavljenih činjenica.

Autor:

Tijana Velimirovic

Objavljeno:

22/10/2021

Ocjena:

Manipulisanje činjenicama