Šta je to Putinu na prstu? Flaster.

Naslovima se često najavljuju “strašna otkrića”, “surove istine” i “detalje koji su izazvali haos”. Međutim, u tim senzacionalistički najavljenim pričama uglavnom nema nikakvih ekskluzivnih detalja već naslovi služe da privuku čitaoca da otvori članak Često se u domaćim i regionalnim medijima objavljuju tekstovi senzacionalističkih naslova poput: Tekst je objavio Kurir.rs, Alo.rs, Prokuplje online, Vesti.rs, Nacionalist.rs, …

215

Naslovima se često najavljuju “strašna otkrića”, “surove istine” i “detalje koji su izazvali haos”. Međutim, u tim senzacionalistički najavljenim pričama uglavnom nema nikakvih ekskluzivnih detalja već naslovi služe da privuku čitaoca da otvori članak

Često se u domaćim i regionalnim medijima objavljuju tekstovi senzacionalističkih naslova poput:



ŠTA TO PUTIN IMA NA RUCI? Detalj na šaci ruskog predsednika izazvao HAOS na društvenim mrežama (VIDEO)

Tekst je objavio Kurir.rs, Alo.rs, Prokuplje online, Vesti.rs, Nacionalist.rs, Informer.rs, Theworldnews.rs i Kolektiv.me. 

U tekstovima se navodi da je predsjednik Rusije, Božić dočekao u crkvi u Sankt Peterburgu, te da je na snimku bio vidljiv bijeli detalj na njegovom prstu. 

Nakon što je snimak objavljen na Tviteru, korisnici ove društvene mreže imali su niz odgovora o tome šta se nalazi na Putinovom prstu – od flastera do dugmeta za aktiviranje nuklearnih raketa. 

Sa fotografije koja je u medijima pratila ovu informaciju može se zaključiti da je u pitanju bijeli flaster. 

Naslovi ovih medijskih objava najavljivali su “veliko otkriće”, dok je tekst čitaocu nudi samo pregled različitih komentara tviteraša. 

Ove medijske objave čitaoce senzacionalističkim naslovima navode na drugačiji zaključak odnosno najavljuju sadržaj koji nije toliko spektakularan kako se najavljuje.

Zbog toga ove medijske objave ocjenjujemo kao “klikbejt”. 

Prema metodologiji Raskrinkavanje.me, ovu ocjenu dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa, odnosno zbog povećanja čitanosti.

Portal Kurir objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Edit: 08.02.2021.

(Raskrinkavanje.me, Milica Bogdanović)

Vesti.rs: Klikbejt | Kurir: Klikbejt | Nacionalist.rs: Klikbejt | Informer: Klikbejt | The world news: Klikbejt | Alo: Klikbejt | Kolektiv.me: Klikbejt | Prokuplje online: Klikbejt

Autor:

Milica Bogdanović

Objavljeno:

10/01/2019

Ocjena:

Klikbejt