Aktivistu URA predstavili kao čovjeka koji kupuje glasove za DPS

Lokalni izbori u Nikšiću prethodnih dana i nedelja bili su predmet manipulacija, povod za lažne i neprovjerene vijesti. Tokom izbornog dana u ovom gradu, broj takvih objava dostigao je vrhunac. Na društvenim mrežama, u prijepodnevnim časovima pojavila se informacija koju je prvi plasirao Narodni pokret, nikšićkog biznismena Miodraga Dake Davidovića, a u kojoj je navedeno …

107

Lokalni izbori u Nikšiću prethodnih dana i nedelja bili su predmet manipulacija, povod za lažne i neprovjerene vijesti. Tokom izbornog dana u ovom gradu, broj takvih objava dostigao je vrhunac.

Na društvenim mrežama, u prijepodnevnim časovima pojavila se informacija koju je prvi plasirao Narodni pokret, nikšićkog biznismena Miodraga Dake Davidovića, a u kojoj je navedeno da je otkrivena osoba koja kupuje glasove.



„Ološ uhvaćena u kupovini glasova ispred Pozorišta“ objavljeno je na stranici Narodnog pokreta uz sliku mladića koji sjedi u automobilu sa spiskom.

Iz Građanskog pokreta URA, oglasilisu se navodeći da se radi o njihovom kandidatu za odbornika, koji ne kupuje glasove, već „pruža logističku podršku“.



„Društvenim mrežama kruži lažna informacija koju je plasirala zvanična stranica Narodnog pokreta u kojem je naš kandidat za odbornika Milorad Mušikić etiketiran kao osoba koja kupuje glasove. U pitanju je bio obilazak naših akreditovanih posmatrača na biračkim mjestima i logistička pomoć koju je Mušikić htio da im pruži bez ikakvih drugih namjera. Stranica Narodnog pokreta na našu molbu kasnije je ovu objavu uklonila“ naveli su iz GP URA na fejsbuku.

Narodni pokret jeste uklonio objavu, ali je ona ipak poslužila medijima u Srbiji kao povod za vijesti dana.

Tako su novosti.rs na osnovu pomenute fotografije odbornika URA, objavile da DPS Mila Đukanovića potkupljuje birače.



„Kupuju se lične karte i prima se novac za glasanje na lokalnim izborima, a mnogi od njih su i uhvaćeni u tom (ne)delu“ navode Novosti u tekstu.

Srpski tabloid Alo.rs prenosi kako su „Milovi ljudi uhvaćeni na delu“.

-Sramna izborna krađa u Nikšiću, kupuju se lične karte i plaćaju glasovi! (VIDEO) – piše u naslovu teksta ovog srpskog tabloida, a u kojem se koristi slika koju je lansirao Davidović.

Kurir je objavio istu fotografiju navodeći da se „sumnja se da DPS Mila Đukanovića potkupljuje birače.

S obzirom na to da je iz GP URA objašnjeno da je u pitanju njihov aktivista, objave portala Novosti, Alo i Kurir dobijaju ocjenu lažna vijest.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Portal Kurir objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Novosti: Lažna vijest | Alo: Lažna vijest | Kurir: Lažna vijest,Demantovano

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

15/03/2021

Ocjena:

Demantovano, Lažna vijest
In this article