Pretres pokazao: Lokal “Arkade” izborni štab a ne mjesto gdje se kupuju glasovi

Lokalni izbori u Nikšiću koji se održavaju danas ne prestaju da budu motiv za plasiranje lažnih vijesti i dezinformacija. Kako izborni dan odmiče, na društvenim mrežama, ali i u medijima širom regiona moguće je pročitati razne naslove, a mnogi od njih dovode javnost u zabludu i sadrže niz neprovjerenih i netačnih činjenica. Poslednje u nizu …

426

Lokalni izbori u Nikšiću koji se održavaju danas ne prestaju da budu motiv za plasiranje lažnih vijesti i dezinformacija. Kako izborni dan odmiče, na društvenim mrežama, ali i u medijima širom regiona moguće je pročitati razne naslove, a mnogi od njih dovode javnost u zabludu i sadrže niz neprovjerenih i netačnih činjenica.

Poslednje u nizu sumnjive informacije pojavile su se na portalima IN4S.net, Alo.rs i Informer.rs, koji javljaju da se u Nikšiću dešava skandal i da „policija čuva lokal u kojem Milovi ljudi kupuju glasove.“



„Skandal trese Nikšić, policija čuva lokal u kom Đukanovićevi ljudi kupuju glasove, prijete građanima privođenjem!“, navodi se u tekstu portala Alo, u kojem još piše i „Naime, otkriven je štab DPS gde se obavlja kupovina glasova.“

Slične tvrdnje prenosi i Informer, a pozivaju se na portal In4s koji je ovu vijest prvi objavio.

U tekstu koji su takođe okarakterisali kao „Skandal u Nikšiću“, navodi se između ostalog sledeće:



„Kako In4s saznaje od građana Nikšića, aktivisti DPS-a nelegalno su otvorili lokal “Arkade” u kojem kupuju glasove romske populacije.“

Tekst je prenio i Kurir.

Ipak, nikšićka policija utvrdila je da u pomenutom lokalu nema nikakve kupovine glasova, i da ništa ne ukazuje na to. U tekstu koji je objavila Pobjeda, navodi se da je ugostiteljski objekat „Arkade“ registrovan kao štab DPS-a.



„Policija je iskontrolisala dokumentaciju. Ništa nije ukazivalo na kupovinu ličnih karata. U tom ugostiteljskom objektu, prema saznanjima Pobjede, nije služeno piće. O događaju je obavješten tužilac koji se izjasnio da nema elemenata krivičnog djela“, navodi se u tekstu.

Da u ugostiteljskom objektu koji je registrovan kao izborni štab DPS-a, nije bilo kupovine glasova, potvrđuje i portal RTCG u svom članku.

Imajući u vidu informacije iz policije i tužilaštva, koje jasno ukazuju da nije bilo riječi o kupovini glasova, tekst portala IN4S ocjenjujemo kao lažnu vijest.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Članci portala Alo, Informer i Krurir dobijaju ocjenu prenošenje lažne vijesti.

 Ovu ocjenu dobijaju medijski izvještaji u kojima se prenosi originalni sadržaj drugog medija, a koji sadrži lažnu vijest. Ocjena se daje samo za prenošenje sadržaja koji je kategorisan kao lažna vijest. Prenošenje sadržaja koji su ocijenjeni drugim negativnim ocjenama tretira se isto kao i kreiranje takvih sadržaja.

Portal In4s objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

IN4s: Lažna vijest,Demantovano | Informer: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | Alo: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | Kurir: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

15/03/2021

Ocjena:

Demantovano, Lažna vijest, Prenošenje lažnih vijesti
In this article