Kršenje standarda i lažna vijest: Netačne spekulacije o Đukanovićevom zdravlju i kongresu DPS-a

Pandemiju koronavirusa, uz deznformisanje, prati i redovno kršenje novinarskih standarda u vidu spekulisanja o zdravstvenom stanju javnih ličnosti. Nakon što smo čitali nagađanja o zdravlju premijera Zdravka Krivokapića, sada se spekulisalo o stanju predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića. Beogradski list Novosti objavio je tekst u kojem se navodi da je kongres DPS-a, zakazan za kraj …

186

Pandemiju koronavirusa, uz deznformisanje, prati i redovno kršenje novinarskih standarda u vidu spekulisanja o zdravstvenom stanju javnih ličnosti.

Nakon što smo čitali nagađanja o zdravlju premijera Zdravka Krivokapića, sada se spekulisalo o stanju predsjednika Crne Gore Mila Đukanovića.

Beogradski list Novosti objavio je tekst u kojem se navodi da je kongres DPS-a, zakazan za kraj januara, otkazan jer se lider te partije Milo Đukanović navodno liječi u klinici “Kodra”.



“NAJAVLjENI kongres Demokratske partije socijalista neće se održati 23. januara zbog, kako nezvanično saznajemo, bolesti Mila Đukanovića. Lider partije, koji obavlja funkciju predsednika Crne Gore, leči se od upale pluća u privatnoj bolnici “Kodra” u Podgorici”, navodi se u tekstu Novosti.

Tekst su prenijeli Alo, Sputnik, Vesti online, B92Faktor.ba, BN, Informer, Espresso, Srbin.info, HappyTV, Vijesti Srpske, Oslobođenje

Istog dana reagovao je portparol DPS-a Miloš Nikolić navodeći da su u pitanju dezinformacije.

To su kazali i iz predsjednikovog kabineta.

“Predsjednik Crne Gore je dobrog zdravstvenog stanja i u punom kapacitetu obavlja sve svoje redovne obaveze”, navodi se u saopštenju.

Đukanović je u međuvremenu obavljao svoje dužnosti i održavao sastanke, iz čega se može zaključiti da navodi o lošem zdravstvenom stanju nijesu tačni. 

Takođe, iz DPS-a je potvrđeno da će se kongres održati, doduše, ne 23. kako je ranije bilo najavljeno, već 24. januara.

Pored toga što se spekulisanjem o zdravstvenom stanju Đukanovića, pozivanjem na nezvanične izvore, krše novinarski standardi, objava Novosti je netačna i dobija ocjenu lažna vijest.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Objave portala Alo, Sputnik, Vesti online, B92Faktor.ba, BN, Informer, Srbin.info, HappyTV, Vijesti Srpske, ocijenili smo kao prenošenje lažnih vijesti.

Ovu ocjenu dobijaju medijski izvještaji u kojima se prenosi originalni sadržaj drugog medija, a koji sadrži lažnu vijest. Ocjena se daje samo za prenošenje sadržaja koji je kategorisan kao lažna vijest. Prenošenje sadržaja koji su ocijenjeni drugim negativnim ocjenama tretira se isto kao i kreiranje takvih sadržaja.

Portal EspresoOslobodjenje.baSputnik i Faktor.ba objavili su ispravku u svojim origanalnim tekstovima, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovali prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Novosti: Lažna vijest | Alo: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Vesti online: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | B92: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | BN: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Informer: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Srbin.info: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | happy tv: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Vijesti srpske: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

18/01/2021

Ocjena:

Lažna vijest, Prenošenje lažnih vijesti