Nekadašnji američki predsjednik Bil Klinton na ovim prostorima pamti se kao predsjenik SAD u vrijeme bombardovanja Savezne Republike Jugoslavije, što automatski znači da se je ovaj političar redovna meta dezinformacija.
Društvenim mrežama širile su se laži da je Klinton umro, da je fotografisan nag na „pedofilskom ostrvu, a sada se iznova tvrdi da umire od side.
„BIL KLINTON UMIRE OD SIDE?! Bivši predsednik Amerike kaže da je njegova bolest kazna za grehe iz prošlosti!“, naslov je teksta koji je još 2018. objavio portal 365Srbija a koji se ovih dana opet dijeli na Fejsbuku.
„Klinton je u intervjuu potvrio da ima bolest i da se sa njom bori već izvesno vreme, ali da ne želi da kaže o čemu je reč jer ne želi da uznemiri “određene” ljude. Inače, već godinu dana se spekuliše da Klinton boluje od AIDSa“, tvrdi se u tekstu.
Članak sa istom tvrdnjom 2016. je objavio Informer, pozivajući se na Beo365grad a njemu se tvrdi da je da je Klinton „u intervjuu za američki Daily News i potvrdio da ima bolest ali da ne želi da kaže o čemu je reč”, kao i da je to prenio i Rojters. Takav intervju nije moguće naći pretragom na internetu.
Tokom ove godine na internetu se pojavilo više fotografija koje su obrađene kako bi Klinton na njima izgledao bolesno, o čemu je izvijestio i AP objašnjavajući da da je ovaj „mim“ tada nazvan “AIDS Bill Clinton”.
Ovu objavu ocjenjujemo kao lažnu vijest.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.
Takođe, ova objava dobija i ocjenu recikLaža.
Ocjenu “recikLAŽA” dobija medijski sadržaj koji iznova koristi već objavljene informacije bez jasne naznake vremenskog perioda na koji se sadržaj odnosi. Tekst se reciklira u određenom trenutku kako bi se manipulisalo zaključcicima konzumenta medijskog sadržaja.