Politička kriza u CG: manjinska vlada ili ”uklanjanje Srba”

1119

Usled turbulentne političke situacije u Crnoj Gori koja se usijala nakon inicijative GP URA da se formira manjinska vlada, mediji su preplavljeni međusobnim optužbama inicijatora i onih koji se protive takvoj ideji.

U moru saopštenja, informacija, demantija i reagovanja, nađe se i određeni broj sadržaja koji ni na koji način ne oslikavaju ono što je saopšteno.

Tako je srpski tabloid alo.rs objavio saopštenje predsjednika Vlade Zdravka Krivokapića sa naslovom „PODLI PLAN DRITANA I ĐUKANOVIĆA Žele da izvrše državni udar i uklone sve Srbe“.

Iz naslova teksta, dalo bi se zaključiti da su Srbi tema pomenutih međusobnih trvenja lidera GP URA i premijera Krivokapića, a ne manjinska vlada.

Međutim, u međusobnim optužbama nema ni pomena Srba, niti državnog udara.

To se da zaključiti iz originalnog saopštenja koje je objavio Krivokapićev kabinet, a koje se odnosi na gostovanje potpredsjednika Vlade Dritana Abazovića u emisiji „Okvir“ na RTCG u kojem je govorio o podršci manjinskoj vladi, koju očekuje i od DPS. Iz Krivokapićevog kabineta, reagovali su navodeći da će „nova aktivnost koalicije DPS-URA biti udruženi bojkot vanredne sjednice Skupštine“

Ističu i da u potpunosti razumiju poruke međunarodnih partnera da probleme treba da rješavaju unutar institucija, ali da sinhronizovane najave Ivana Vukovića i Dritana Abazovića o onemogućavanju kvoruma, odnosno bojkotu sjednice, dovode do nezaobilazne blokade Skupštine već pri prvoj vanrednoj inicijativi.

Imajući u vidu da pomenuti naslov, nikako ne oslikava sadržaj saopštenja iz kabineta premijera, te da se o Srbima nije govorilo u polemici između Abazovića i Krivokapića, pomenuti sadržaj dobija ocjenu klikbejt.

Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti.

___
Edit

Portal Alo objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.