Anti-islamski narativ često se može sresti u velikom broju evropskih zemalja, pa izuzetak nisu ni države našeg regiona.

A za širenje ovakvog narativa nekada je dovoljno da se na društvenim mrežama podijeli stara vijest.

Portal Nacionalist podijelio je na svojoj Fejsbuk stranici tekst naslovljen:

„ŠVEDSKA ARAPSKA PARTIJA javno savetuje Šveđanima koji ne vole migrante – DA SE SAMI ISELE“

„Arapska partija upravo je pozvala Šveđane koji ne cene multikulturalizam da se odreknu švedskog državljanstva i da napuste zemlju! Na svom zvaničnom Fejsbuk kanalu objavila je: „Arapska partija traži od svih Šveđana koji ne prihvataju vrednosti različitosti da se odreknu državljanstva i napuste zemlju. Ovde nemate šta da radite, vaša Švedska, koju biste želeli da vratite, zauvek je nestala!“ Arapska partija je otila i korak dalje, možda i prešla Rubikon. Saopštila je da će raditi na projektu „emigracije za Šveđane kojima se ne sviđa situacija u zemlji““, navodi se u tekstu.

Ipak, ono što „bode oči“ je činjenica da je Nacionalist 12. decembra 2022. na svojoj Fejsbuk stranici podijelio tekst koji je na svom sajtu objavio 28. oktobra 2020. godine.

Istina je da je lider Arapske partije koja je nastala 2020. godine govorio slične stvari.

„Neki Šveđani ne vole imigrante i nikada ih neće voljeti. Mi želimo da im olakšamo da emigriraju“, rekao je Krar Al-hamede dodajući da emigracija ipak mora biti dobrovoljna i da oni žele da olakšaju emigraciju Šveđanima dajući im finansijku pomoć. „Ako mltikulturalizam ne odgovara, društvo može da pomogne sa emigracijom“ rekao je Al-hamede, a 2020. je ovo prenio švedski portal Document.

Ipak, ostaje nejasno kako je Nacionalist došao do zaključka da ova izjava, od prije dvije godine, treba da se aktuelizuje dijeljenjem na Fejsbuku.

Zbog toga ova objava dobija ocjenu reciklaža.

Ocjenu “recikLAŽA” dobija medijski sadržaj koji iznova koristi već objavljene informacije bez jasne naznake vremenskog perioda na koji se sadržaj odnosi. Tekst se reciklira u određenom trenutku kako bi se manipulisalo zaključcicima konzumenta medijskog sadržaja.