Smijenjen dosadašnji Savjet, ne rukovodstvo RTCG

Skupština Crne Gore na sjednici održanoj prošle nedelje, imenovala je novi Savjet Radio Televizije Crne Gore, nezadovoljna učinkom dosadašnjeg.  Ipak, ta informacija poslužila je pojedinim portalima da objave da je smijenjeno i rukovodstvo RTCG. Portal Berane Online navodi kako će nakon tri decenije, Javni servis dobiti novo rukovodstvo, a sve zato što je postojeće.  Ipak, situacija je značajno drugačija. Skupština je na sjednici …

654

Skupština Crne Gore na sjednici održanoj prošle nedelje, imenovala je novi Savjet Radio Televizije Crne Gore, nezadovoljna učinkom dosadašnjeg. 

Ipak, ta informacija poslužila je pojedinim portalima da objave da je smijenjeno i rukovodstvo RTCG. Portal Berane Online navodi kako će nakon tri decenije, Javni servis dobiti novo rukovodstvo, a sve zato što je postojeće. 



„Danas je smijenjeno rukovodstvo Radio-televizije Crne Gore (RTCG), saznaje Berane online iz više izvora. Javni servis će nakon tri decenije dobiti novi rukovodeći kadar.’’ Navodi se u objavi ovog portala.

Ipak, situacija je značajno drugačija. Skupština je na sjednici održanoj 11. juna izabrala devet novih članova Savjeta RTCG, koji će zamijeniti postojeće. 

Za članove Savjeta RTCG imenovani su: Bojan Baća (predlog Univerziteteta Crne Gore), Žarko Mirković (predlog CANU-a), Naod Zorić (predlog nacionalnih ustanova kulture i NVO), Filip Lazović (predlog Unije poslodavaca), Veselin Drljević (predlozi NVO iz oblasti medija), Milica Špajak, Amina Murić, (predlozi NVO), Marijana Camović Veličković (predlog Unije slobodnih sindikata) i Predrag Marsenić (predlog Crnogorskog olimpijskog komiteta). 

Sa svim, sada već članovima Savjeta RTCG, ranije su obavljeni razgovori na skupštinskim odborima, nakon čega je njihovo imenovanje potvrdila Skupština.  

Savjet RTCG, prema Zakonu o javnom emiteru, donosi Statut RTCG, bira predsjednika i potpredsjednika Savjeta iz reda članova Savjeta, na način i po postupku koji je propisan

Poslovnikom o radu, predviđeno je da Savjet imenuje i razrješava generalnog direktora RTCG, nakon sprovedenog javnog konkursa, i sa njim zaključuje ugovor o radu. 

Dakle, rukovodstvo RTCG nije razriješeno prošle nedelje, već je imenovan Savjet Javnog servisa, koji jedini ima ovlašćenja da smijeni postojeći rukovodeći kadar. Takođe, rukovodstvo RTCG je prolazilo brojne promjene u posljednje tri decenije, ovo nije prvo dešavanje u poslednje tri decenije kako se u tekstu tvrdi. 

Ovoj objavi dajemo ocjenu dezinformacija. 

Ocjenu “Dezinformacija” dobija medijski izvještaj koji u sebi sadrži “miks” činjenica i netačnog ili poluistinitog sadržaja. U ovakvim slučajevima, mediji ne moraju nužno biti svjesni netačnih informacija koje su objavljene zajedno sa istinitim. Takođe, ovom ocjenom biće tretirani i izvještaji koji imaju lažne atribucije ili naslove koji ne oslikavaju tekst u smislu tačnosti informacija. 

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

21/06/2021

Ocjena:

Dezinformacija