Sprovođenje u karantin nije hapšenje

Portal “Espreso,rs” objavio je 25.marta tekst pod nazivom “Neviđeni skandal u Crnoj Gori – Uhapšen komandant mornarice”. Portal  “Espreso,rs” objavio je 25.marta tekst pod nazivom Iako naslov teksta sadrži  informaciju da je komandant  crnogorske mornarice uhapšen te tvrdnje u sadržaju nema, već piše da je oficira  Vojske Crne Gore policija u saradnji sa sanitarnom inspekcijom  …

190

Portal “Espreso,rs” objavio je 25.marta tekst pod nazivom “Neviđeni skandal u Crnoj Gori – Uhapšen komandant mornarice”.

Portal  “Espreso,rs” objavio je 25.marta tekst pod nazivom



“Neviđeni skandal u Crnoj Gori – Uhapšen komandant mornarice”.

Iako naslov teksta sadrži  informaciju da je komandant  crnogorske mornarice uhapšen te tvrdnje u sadržaju nema, već piše da je oficira  Vojske Crne Gore policija u saradnji sa sanitarnom inspekcijom  sprovela u karantin.

U tekstu se navodi:



“Policija u Baru podnela je krivičnu prijavu protiv komandanta Mornarice Vojske Crne Gore V.T. (46) iz tog grada, zbog sumnje da je počinio krivično delo nepostupanje po zdravstvenim propisima za suzbijanje opasne zarazne bolesti. Kako objašnjava RTCG, on je prekršio privremenu meru samoizolacije, koja mu je određena rešenjem Uprave za inspekcijske poslove, pa je, u saradnji sa sanitarnim inspektorom, sproveden u karantin. Iz policije poručuju da će bez izuzetka sprovoditi privremene mere nadležnih institucija u cilju sprečavanja širenja korona virusa”

Portal iz Srbije informaciju je objavio navodeći da je izvor RTCG.

Nacionalni crnogorski javni servis, ali i drugi mediji koji su prenijeli ovu informaciju sa Twitter naloga Uprave policije objavili su da je komandant mornarice sproveden u karantin i nijesu  pravili insinuacije o hapšenju.

Dva dana nakon zvanične objave Uprave policije  o sprovođenju komandanta ratne mornarice u karantin crnogorski mediji su objavili dodatno iz nezvaničnih izvora da je on podnio ostavku  na tu funkciju, što su prenijeli i regionalni portali. Vijest o ostavci portal Espreso nije objavio.

Objavu portala Espreso.rs ocjenjujemo kao klikbejt. Tu ocjenu dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti.

Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Espreso: Klikbejt,Demantovano

Autor:

Tijana Velimirovic

Objavljeno:

26/03/2020

Ocjena:

Demantovano, Klikbejt