U vremenu kada je u Crnoj Gori nacionalizam prilično izražen, a društvo duboko podijeljeno, društvene mreže posluže kao idealno tlo za dodatno “potpirivanje tenzija”.

Na jednom Fejsbuk profilu objavljena je fotografija, na kojoj je prikazan Crnogorski Vranac koji proizvode Plantaže, dok je ispod fotografije kao zemlja porijekla naznačena – Srbija.

Sve to prati i status:

Ada neće ih ponijeti u Čačak, ka Plantaže… Pi neprijatelji!

Status je izazvao brojne reakcije i salve negativnih komentara, među kojima su neki uvredljivog sadržaja.

Pretragom smo došli do stranice restorana pod nazivom Tenen, koji se nalazi u Kanadi, a u kom se spremaju dominantno srpski specijaliteti. Na njoj je objavljen meni, gdje su istaknuta i pića, odnosno, u ovom slučaju, vina.

Tu ipak, u trenutku pisanja analize, nema gore naznačene fotografije, dok je font slova, kao i grafički prikaz stranice isti.

Takođe, ispod svake flaše naznačena je zemlja porijekla, te je istaknuto da je Graševina iz Hrvatske, Rubin iz Srbije, kao i da je Tokaji mađarski.

Vino Plantaža nalazi se samo na početnoj stranici sajta, na ilustrativnoj fotografiji, a u samom meniju nema proizvoda ovog crnogorskog brenda. I da jeste objavljena fotografija sa tvrdnjom da su vina iz Srbije to su mogli učiniti vlasnici restorana, ali se to svakako ne može povezati sa Plantažama, kao što čini autor objave.

Ovaj sadržaj dobija ocjenu dezinformacija.

Ocjenu “Dezinformacija” dobija medijski izvještaj koji u sebi sadrži “miks” činjenica i netačnog ili poluistinitog sadržaja. U ovakvim slučajevima, mediji ne moraju nužno biti svjesni netačnih informacija koje su objavljene zajedno sa istinitim. Takođe, ovom ocjenom biće tretirani i izvještaji koji imaju lažne atribucije ili naslove koji ne oslikavaju tekst u smislu tačnosti informacija.

In this article