Boris Džonson nije bio na respiratoru

Ruske RIA Novosti su objavile da je premijer Velike Britanije Boris Džonson priključen na respirator. Informaciju RIA Novosti prenijeli su i IN4S, Srpsko ujedinjenje, Alo, Novosti, Informer, Sputnjik, Espreso, Bigportal, RTRS, Infobirač, Demant je ubrzo stigao iz Džonsonovog kabineta, čiji je portparol saopštio: Saopšteno je i da nadležno odjeljenje u okviru kabineta radi na zaustavljanju …

175

Ruske RIA Novosti su objavile da je premijer Velike Britanije Boris Džonson priključen na respirator.



Ruske RIA Novosti su 06.04. u 12:10h, pozivajući se na saznanja iz izvora bliskih rukovodstvu Nacionalnog zdravstvenog sistema Engleske, objavile da je premijer Velike Britanije Boris Džonson priključen na respirator, nakon što je u 5. aprila uveče primljen u bolnicu u Londonu.

Informaciju RIA Novosti prenijeli su i IN4S, Srpsko ujedinjenje, Alo, Novosti, Informer, Sputnjik, Espreso, Bigportal, RTRS, Infobirač,

Demant je ubrzo stigao iz Džonsonovog kabineta, čiji je portparol saopštio:



„To je dezinformacija. Vladini specijalni resori su uočili porast lažnih i zbunjujućih narativa od kada je počela pandemija koronavirusa i važno je brzo ih obarati.“

Saopšteno je i da nadležno odjeljenje u okviru kabineta radi na zaustavljanju širenja dezinformacija.

Džonson je u ponedeljak veče 06.04. primljen u bolnicu u Lodonu radi testiranja, deset dana nakon što je testiran pozitivno na koronavirus.



On je noć proveo u bolnici i, kako je saopštio njegov portparol, u dobrom je stanju.

Demanti iz kabineta premijera prenijeli su brojni mediji, poput BBC, Politico, Mirror, Daily Mail ili The Sun.

Džonson se  06.04. javio sa Twitter naloga iz bolnice, navodeći da je u dobrom raspoloženju i zahvaljujući se bolničkom osoblju.

Britanski premijer otpušten je danas sa bolničkog liječenja, nakon što je u bolnici proveo 7 dana, od čega 3 na intenzivnoj njezi. On će svoj oporavak nastaviti kod kuće i neće se odmah vratiti radnim zadacima. 

Objavu RIA Novosti ocjenjujemo kao lažnu vijest. Tu ocjenu dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnj, ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Kao prenošenje lažne vijesti ocijenjene su objave portala IN4S, Srpsko ujedinjenje, Alo, Novosti, Informer, Sputnjik, Espreso, Bigportal, RTRS i Infobirač. Ovu ocjenu dobijaju medijski izvještaji u kojima se prenosi originalni sadržaj drugog medija, a koji sadrži lažnu vijest.

Portal Espreso objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Srpsko ujedinjenje: Prenošenje lažnih vijesti | Alo: Prenošenje lažnih vijesti | Novosti: Prenošenje lažnih vijesti | Informer: Prenošenje lažnih vijesti | Sputnik: Prenošenje lažnih vijesti | Espreso: Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | Big portal: Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | RT RS: Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | Infobirač: Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | IN4s: Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano | RIA Novosti: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano

Autor:

Milica Kovačević

Objavljeno:

12/04/2020

Ocjena:

Demantovano, Lažna vijest, Prenošenje lažnih vijesti