Privremeno ograničenje za jutarnji program, a ne zabrana Pinka

Tabloidno izvještavanje o masovnom ubistvu na Cetinju, iako je riječ o tragediji koja je potresla cijelu Crnu Goru, nije prestalo ni u nedjeljama nakon ovog događaja.

262
jutarnji-program-pink

Tabloidno izvještavanje o masovnom ubistvu na Cetinju, iako je riječ o tragediji koja je potresla cijelu Crnu Goru, nije prestalo ni u nedjeljama nakon ovog događaja.

Tako je beogradska TV Pink u jutarnjem programu emitovala neprihvatljiv prilog o tragičnom događaju na Cetinju, u kojem se bez ikakvih dokaza spekulisalo o razlogu za ubistva koja je počinio Vuk Borilović.

To je bio povod za reakciju Agencije za elektronske medije Crne Gore da stavi zabranu za reemitovanje za Jutarnji program ove televizije za period od šest mjeseci.

Međutim, brojni mediji su svojim naslovima naveli publiku na pogrešan zaključak da je u Crnoj Gori zabranjen cjelokupan program TV Pink.

Tako je portal Nova.rs objavio kako je Pink zabranjen u Crnoj Gori.

“Pink zabranjen u Crnoj Gori”, glasi naslov ovog portal.

Pozivajući se na Novu, i hrvatski portal Index.hr je objavio naslov u kojem se navodi da je TV Pink zabranjena u Crnoj Gori.

Da je u Crnoj Gori “zabranjen Pink” govori nam i naslov Večernjih novosti, kao i portal BizLife.

Ovi mediji su u svojim tekstovima precizno prenijeli da se radi o šestomjesečnoj zabrani emitovanja za jutarnji program, odnosno emisije “Novo jutro”, ipak, u njihovim naslovima se to ne precizira već se ukazuje da je “zabranjena Pink TV”.

Da se radi o netačnoj interpretaciji činjenica, potvrđuje saopštenje Agencije za elektronske medije.



-Savjet Agencije za elektronske medije je donio odluku da se na šest mjeseci ograniči reemitovanje jutarnjeg programa u okviru TV programa „Pink“, „Pink plus“ i „Pink M“ iz Srbije – navedeno je u saopštenju AEM.

Kako naslovi ovih portala ne oslikavaju stvarno stanje stvari i navode čitaoce na pogrešan zaključak objave Nove, Večernjih novosti, Indexa i BizLifea ocijenili smo kao dezinformaciju.

Ocjenu “Dezinformacija” dobija medijski izvještaj koji u sebi sadrži “miks” činjenica i netačnog ili poluistinitog sadržaja. U ovakvim slučajevima, mediji ne moraju nužno biti svjesni netačnih informacija koje su objavljene zajedno sa istinitim. Takođe, ovom ocjenom biće tretirani i izvještaji koji imaju lažne atribucije ili naslove koji ne oslikavaju tekst u smislu tačnosti informacija.

Ova objava dobija i ocjenu klikbejt.

Ocjenu “Klikbejt” dobija medijski izvještaj čiji naslov nema uporište u samom tekstu koji slijedi. Ovakvi tekstovi i prilozi imaju cilj da senzacionalističkim naslovom privuku pažnju konzumenta/kinje, obećavajući sadržaj koji zapravo ne postoji i uglavnom se kreiraju iz finansijskog interesa odnosno zbog povećanja čitanosti.

Edit: 08.09.2022.

Portal Nova.rs objavio je ispravku u svom originalnom tekstu i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

05/09/2022

Ocjena:

Demantovano, Dezinformacija, Klikbejt
In this article