Neutemeljene tvrdnje: Snimak ne dokazuje postojanje “kemtrejlsa”

370
tragovi-aviona

Gotovo da ne postoji osoba koja na nebu nije vidjela bijele tragove koje ostavljaju avioni. Oni koji su pitali stručnjake, dobili su logično i istinito pojašnjenje da je riječ o tragovima vodene pare, dok su s druge strane,  ljubitelji dezinformacija, ubijeđeni da je riječ o opasnim hemikalijama kojima “velike sile” kontaminiraju populaciju.  

Ono što ovu teoriju konstantno drži “živom” jesu navodni video “dokazi” koji se mogu naći na svakom ćošku virtuelnog prostora.

Tako je na jednom Fejbuk profilu  objavljen video koji je preveden na naš jezik, a u kom se pojašnjava kako funkcioniše avion koji  navodno ima sertifikat za “chemtrail tekućine”.

“Kod ispuha, baš ovdje tu se nalazi injektor koji raspršuje tekućinu kada uključite prekidač. Neće prskati tekućinu ako motor ne radi, ovo su prave otrovne hemikalije”, navodi se između ostalog u video snimku.

Takođe, čovjek čiji se glas čuje na snimku, tvrdi da su plaćeni oko deset dolara po galonu da bi prskali otrove.

“Ovako je vlada izdala komplet za naknadnu izgradnju. I možete vidjeti ovdje dolje, instalirali su prekidač, kao što vidite piše chemtrails. Samo uključite i skupljate novac, tako to ide” poručio je autor snimka pokazujući unutrašnjost aviona i prekidač koji, kako tvrdi služi za ispuštanje otrovnih materija.

Laičkom analizom ovog snimka možemo konstatovati da autor (čije lice nijesmo vidjeli) nije ponudio nijedan opipljiv dokaz za ono što govori.

Ne postoji niti jedan jedini dokument ili izjava nekog relevantnog izvora, koja potvrđuje da je ovo projekat bilo koje vlade, te da neko pilotima plaća deset dolara po galonu da bi trovao ljude.

O zaprašivanju iz vazduha već smo pisali nebrojeno puta i dokazivali šta su zapravo tragovi koji ostaju iza aviona.

Što se tiče kemtrejlsa, kao što smo već pisali, radi se o kondenzacionom tragu ili tragu pare koji se formira kada se vodena para nastala sagorijevanjem goriva u motorima aviona kondenzuje na česticama čađi ili aerosolima sumpora u izduvnim gasovima aviona.

Kako avioni lete veoma visoko, čak preko 9000 m, vazduh na toj visini je veoma hladan i kreće se od -40 stepeni celzijusa, pa čak i do -57 na visini od 12 000 m.

Na takvoj hladnoći, za nekoliko sekundi vodena para iz motora se smrzne oko čestica izduvnih gasova, koje avion ostavlja iza sebe, što formira dugačak oblak u obliku pruge. Njegovo trajanje zavisi od vlažnosti okoline, pa ako je vazduh oko aviona suv, oblak kondenzacionog traga nestaće čim se obrazuje. Međutim, ako je vazduh oko mlaznjaka koji leti na velikoj visini prilično vlažan, iza aviona će ostajati sve duži rep, koji se nekada pruža sa jednog na drugi kraj neba.

Meteorolog iz Velike Britanije Ejdan Mekgivern ranije je za BBC pojasnio da je malo vjerovatno da bi bilo koja od navodnih otrovnih hemikalija u oblacima uopšte stigla do površine zemlje.

Podsjetimo, ova teorija zavjere živi duži niz godina. Pojavila se još 90-ih godina prošlog vijeka, kada se tvrdilo da tragovi aviona na nebu sadrže hemikalije, zbog čega im je dat naziv „chemtrails“ (tragovi hemikalija), što se pripisivalo vladama, koje su to navodno radile zbog kontrole vremena ili raspršivanja droga kako bi se uticalo na opštu populaciju.

Zbog svega navedenog ovoj objavi dajemo ocjenu teorija zavjere. Ocjenu “Teorija zavjere” dobija medijski izvještaj koji daje neistinit ili neprovjerljiv opis neke pojave, događaja ili osobe, predstavljajući ih kao dio ili rezultat skrivenog plana (“zavjere”). Za ovakve sadržaje karakteristično je da iznose niz tvrdnji, predstavljenih kao činjenice, između kojih se utvrđuju uzročno-posljedične veze, bez nuđenja bilo kakvih kredibilnih dokaza.

In this article