Kako javlja Gardijan, mi lažemo

Od samog početka ruske invazije na Ukrajinu regionalni mediji sa veliki slovom „Z“ ispisanim preko svakog članka, spočitavaju „zapadnim lažljivim medijima“ kako plasiraju neistinu o napaćenim Rusima i zlim Ukrajincima.

115

Od samog početka ruske invazije na Ukrajinu regionalni mediji sa velikim slovom „Z“ ispisanim preko svakog članka, spočitavaju „zapadnim lažljivim medijima“ kako plasiraju neistinu o napaćenim Rusima i zlim Ukrajincima.

Krenulo je objavom da je CNN objavio kako je njihov novinar dva puta poginuo, jednom u Avganistanu jednom u Ukrajini. Upalile su lampice u „Z“ redakcijama i uglas se saopštilo: CNN laže! Čovjek ne može dva puta umrijeti!

Ispostavilo se da niti je čovjek novinar, već je jutjuber i gejmer, niti ima ikakve veze sa CNN-om niti je CNN objavio da je njihov novinar poginuo u Ukrajini.

CNN-u su prišivali brojne laži a zapravo su lagali oni koji su kritikovali CNN, a za kritiku bi svakako uvijek trebalo imati mjesta.

Onda je na red došao Gardijan. Zamislite, čuveni britanski Gardijan priznao da su Ukrajinci krivi za masakr u Buči. Onda stvarno mora da su krivi, ako je već Gardijan to priznao a IN4S trijumfalno o tome obavijestio crnogorsku javnost.

„Britanski mediji tvrde da je većina civila u Buči stradala od posledica artiljerijskog granatiranja, fragmenata protivpešadijskih granata… Već smo pisali da ako je reč o artiljerijskom granatiranju (a o tome svedoče mnoge stvari, na primer, „razbacani“ položaj tela), onda ovo isključuje svaku verziju koja tumači događaje u Buči kao „namerni genocid“ mirnih Ukrajinaca. Štaviše, ukrajinska strana je više puta izjavljivala o granatiranju grada u trenutku kada su tamo bili ruski vojnici“, gotovo da se naslađivao onaj ko je priređivao tekst.

U tekstu Gardijana, naravno, ne piše ništa od navedenog. I sami naslov  je potpuno drugačiji toga kako su ga “shvatili” IN4S i ostali koji su pohitali da odbrane Ruse.

U tekstu Gardijana jasno piše: „Desetine civila koji su poginuli tokom ruske okupacije ukrajinskog grada Buča ubijeno je sićušnim metalnim strelicama iz granata koje je ispalila ruska artiljerija, rekli su forenzičari.“ Novinari Gardijana jasno kažu i da “je ruska artiljerija ispalila metke sa malim metalnim strelicama (flešetama) nekoliko dana prije nego što su se povukli iz tog područja krajem marta”.

Dakle, kada pročitate jedan pa drugi tekst, jasno vam je da neko ne govori istinu.

Ipak, kako to obično biva, IN4S nije ovo sam smislio. Sve je, ovoga puta, išlo preko Kine. Tamošnji “SoKuth review”, navodno je pogrešno preveo tekst i objavio da kako Gardijan izvještava da su civili stradali od ukrajinskog granatiranja.

Gardijan je zapravo objavio rezultate forenzičkih ispitivanja tijela stradalih u Buči, a propaganda je, brže-bolje izvukla iz teksta ono što joj se sviđa. Ruski novinar Ilja Ber, radio fakt-čeking tvrdnje da je Gardijan priznao da je ukrajinska vojska kriva za događaje u Buči. Kako je objasnio, čitalac iz teksta britanskog ovog lista nije mogao izvući zaključak da je u njemu priznanje da Rusi nisu krivi. Ilja Ber je zbog ovog fakt-čeka pod istragom ruske policije.

Da li je u pitanju stvarna greška u prevodu, da li Kina svjesno ili nesvjesno gura rusku propagandu, nama u maloj Crnoj Gori i ne bi trebalo da bude previše bitno. Naravno, ako novinar koji se dohvatio “greške u prevodu” nema za cilj da jednu stranu prikaže kao zlikovce a drugu kao oslobodioce Ukrajine od Ukrajinaca.

Bilo je dovoljno otvoriti tekst Gardijana na koji se kao novinar pozivaš i vidjeti da Gardijan nije objavio ništa slično.

Autor: Darvin Murić, glavni urednik portala Raskrinkavanje.me

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

15/05/2022

Ocjena:

Analize