Neistine tabloida iz Srbije: Policajac nije uhapšen zbog kupovine ličnih karata

Od početka januara, kada je predsjednik Crne Gore redovne lokalne izbore u Nikšiću zakazao za 14. mart, počeo je medijski obračun svih političkih aktera, koji se momentalno uvukao u sve pore društva i u potpunosti deformisao medijsku i epidemiološku sliku u zemlji. Zbog kampanje pune incidenata i velikog interesovanja susjednih zemalja-prvenstveno Srbije, glasanje u gradu …

550

Od početka januara, kada je predsjednik Crne Gore redovne lokalne izbore u Nikšiću zakazao za 14. mart, počeo je medijski obračun svih političkih aktera, koji se momentalno uvukao u sve pore društva i u potpunosti deformisao medijsku i epidemiološku sliku u zemlji.

Zbog kampanje pune incidenata i velikog interesovanja susjednih zemalja-prvenstveno Srbije, glasanje u gradu pod Trebjesom, za nešto više od dva mjeseca,  prevazišlo je opštinski značaj i dobilo  epitet još jednog sudbonosnog ispita  za Crnu Goru.

Veliki broj objava dolazio je iz medija u Srbiji koji pomno prate lokalne izbore u Nikšiću. Dio tih objava bile su neistinite informacije.

Tako je samo dan pred izbore portal  Alo.rs objavio tekst sa naslovom



“PAO JOŠ JEDAN MILOV POLICAJAC Kupovao lične karte za DPS u Nikšiću!”

U tekstu se navodi da je 12. marta slobode lišen komandir pogranične policije Dragan Backović,  zbog sumnje da je na protivzakonit način pokušao da obezbijedi spisak “sigurnih glasača” za DPS u Nikšiću.

Alo.rs piše i da je Backović  u trenutku privođenja 



“kod sebe imao spiskove sa imenima više desetina građana Nikšića, od kojih je planiran otkup ličnih karata koje bi na protivzakonit način bile zlupotrebljene u korist partije Mila Đukanovića.”

Gotovo identičan tekst samo pod naslovom

“UHAPŠEN POLICAJAC U NIKŠIĆU: Kupovao lične karte za DPS” objavljen je na portalu Novosti.rs, petnaest minuta kasnije.

Tekst su prenijeli i Glas javnosti, Srbija danas,Objektiv.rs.

Iz Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) Raskrinkavanju su kratko kazali da ova informacija nije tačna.

Ovu objavu portala Alo ocijenili smo kao lažnu vijest.

Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.

Portali Glas javnosti, Objektiv.rs, Srbija danas i Novosti dobijaju ocjenu prenošenje lažnih vijesti.

Ovu ocjenu dobijaju medijski izvještaji u kojima se prenosi originalni sadržaj drugog medija, a koji sadrži lažnu vijest. Ocjena se daje samo za prenošenje sadržaja koji je kategorisan kao lažna vijest. Prenošenje sadržaja koji su ocijenjeni drugim negativnim ocjenama tretira se isto kao i kreiranje takvih sadržaja.

Portal Srbija danas objavio je ispravku u svom origanalnom tekstu, jasno koristeći etički standard profesionalnog postupanja novinara i demantovao prvobitne navode i njima dajemo ocjenu Demantovano. Ocjena “Demantovano” se daje u slučajevima kada medij utvrdi da je sadržaj potpada pod neku od gore opisanih negativnih ocjena koji je objavio ocijenjen nekom od navedenih ocijena i onda ga demantuje na jasan i vidljiv način, u skladu sa principima objave demantija.

Alo: Lažna vijest | Novosti: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Glas javnosti: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Objektiv.rs: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti | Srbija danas: Lažna vijest,Prenošenje lažnih vijesti,Demantovano

Autor:

Darvin Murić

Objavljeno:

14/03/2021

Ocjena:

Demantovano, Lažna vijest, Prenošenje lažnih vijesti
In this article