
Navodna istraživanja javnog mnjenja znaju da se, neposredno pred izbore, pojave niotkuda. A kad se pojave niotkuda obično završe na portalima koji podržavaju neku od opcija koja učestvuje na izborima ili na društvenim mrežama partijskih aktivista.
Ovoga puta, situacija je nešto drugačija. Navodno istraživanje javnog mnjenja objavila je Socijalistička narodna partija (SNP) i to na svom zvaničnom sajtu ali na stranicama na društvenim mrežama.
Ovakav sadržaj dijelili su i pojedinci na Fejsbuku.
Raskrinkavanje je kontaktiralo izvršnog direktora agencije IPSOS, Vladimira Raičevića, koji je demantovao da je ta agencija radila ovakvo istraživanje.
Objava sa sajta SNP-a dobija ocjenu lažna vijest, kao i objave koje su podijljene na Fejsbuku.
Ocjenu “Lažna vijest” dobija originalni medijski izvještaj (u potpunosti proizveden od strane medija koji ga je objavio) koji u sebi sadrži činjenično pogrešne tvrdnje ili informacije. Za sadržaje koji se ocjenjuju kao lažne vijesti može se pouzdano utvrditi da su kreirani i diseminirani sa namjerom da dezinformišu javnost, to jest da tvrdnju koja je u potpunosti lažna predstave kao činjenicu.