Sve dezinformacije o parlamentarnim izborima
2023. na jednom mjestu

11/06/2023
Baja Mali Knindža i Happy o izborima
Za razliku od prethodnih izbornih ciklusa, vanredni parlamentarni izbori u Crnoj Gori protiču uz vidno smanjenu zainteresovanost srpskih medija. Razlog tome može se tražiti u kompleksnoj situaciji sa kojom se vlast u Beogradu suočava, počev od protesta protiv nasilja, do nemira na Kosovu. Ipak, crnogorska izborna trka nije tek tako prošla ispod radara kod nekih medija. U prvom redu, televizije Happy.  

09/06/2023
“La casa de papel” ne učestvuje na izborima

Portal Nacionalist.rs se ponovo “probudio” pred izbore u Crnoj Gori, i kako se čini u narednim danima uslijediće objavljivanje dezinformacija i banalnih tvrdnji o izbornom procesu u našoj zemlji.  

08/06/2023
Srpski mediji svakodnevno pišu o Crnoj Gori, ali to ne dijele na društvenim mrežama

Iako svakodnevno izvještavaju o dešavanjima i izborima u Crnoj Gori, mediji iz Srbije taj sadržaj izuzetno rijetko dijele na društvenim mrežama. CDT je analizirao sve objave četiri redakcije iz Srbije – Sputnjika, Kurira, Večernjih novosti i Alo-a koje su se našle na društvenoj mreži Facebook. Monitoring je imao za cilj da pokaže uključenost regionalnih medija i zainteresovanost za dešavanja u Crnoj Gori, te da pruži odgovor na pitanje koje informacije i u kojoj mjeri najčitaniji portali objavljuju putem društvenih mreža. 

06/06/2023
Plaćeni politički marketing ne znači da je Dan bilten DPS-a
U posljednjoj sedmici predizborne kampanje, izborne liste promovišu svoj izborni program i poruke u različitim medijima, pokušavajući da dosegnu što veći broj ljudi. Za izbornu listu “Zajedno!” koju čine Demokratska partija socijalista (DPS), Socijaldemokrate (SD), Liberalna partija (LP) i Demokratska unija Albanaca (DUA) jedan od načina promovisanja je bio distribuiranje izbornog programa uz dnevne novine Dan.

06/06/2023
Abazović nije vlasnik kuće čija je fotografija podijeljena na društvenim mrežama 
Vanredni parlamentarni izbori u Crnoj Gori zakazani su za 11. jun. Dok premijer i lider Građanskog pokreta URA Dritan Abazović, sa svojim koalicionim partnerom, sprovodi predizbornu kampanju “Hrabro se broji”, korisnici društvenih mreža “broje” njegovu imovinu. 

28/05/2023
Lažima na birače: Manipulacije o izborima koje treba da znate
Iako su dezinformacije vezane za politiku konstantno prisutne u javnom prostoru Crne Gore, dezinformisanje javnosti je uvijek dodatno pojačano pred izbore a sa jasnim ciljem – da se utiče na birače…

24/05/2023
Nepostojeća izjava pripisana Spajiću
Polako se zagrijava atmosfera pred vanredne parlamentarne izbore u Crnoj Gori. DIK-i su predate liste, a koji će odnos snaga u skupštini biti, ko će sa kim u eventualne koalicije – to bi trebalo da saznamo nakon 11-og juna. S obzirom na to da smo do sada “navikli” da u predizbornim ciklusima dezinformacije postaju njihov sastavni dio, čini se da ni ovaj neće biti izuzetak.

24/05/2023
Lažno istraživanje o rejtingu partija, pripisano Ipsos-u  
Uvertira u predizbornu kampanju za parlamentarne izbore u Crnoj Gori su lažna istraživanja javnog mnjenja – praksa dezinformisanja javnosti često praktikovana tokom posljednjih izbornih ciklusa…

05/05/2023
Kampanja prije kampanje 
I kada nema izbora i predizborne kampanje, što, mora se priznati, nije toliko često, odnosi Crne Gore i Srbije vječita su tema u dvije zemlje. Što je tema javnosti tema je i onih koji javnost žele da navedu na netačne zaključke i postupke.